Aldi gaat voor het eerst van start met e-commerce: in het Verenigd Koninkrijk biedt de discounter dozen met 22 “essentiële” producten online aan tijdens de coronacrisis.
Box voor quarantaine
De online boodschappendienst is vooral bedoeld om consumenten in de verhoogde risicogroepen te helpen tijdens de coronapandemie. De supermarktketen heeft een box samengesteld met 22 (ongekoelde) basisproducten als pasta, ontsmettende zeep en toiletpapier, die klanten online kunnen bestellen voor thuisbezorging.
De pakketten zijn verkrijgbaar via de website van de retailer en worden verkocht voor 24,99 pond (net geen 30 euro), inclusief levering. “We zetten ons in voor een snelle, veilige en betaalbare toegang tot voedsel voor al onze klanten en begrijpen dat een bezoek aan een van onze winkels voor sommigen op dit moment geen optie is, aldus Fritz Walleczek, directeur van Aldi Corporate Responsibility, tegenover Retail Gazette.
Er waren al lang geruchten dat Aldi in verschillende Europese landen, waaronder in België, met onlineverkoop zou starten, maar het was er nog nooit van gekomen. In de Verenigde Staten werkt Aldi wel al samen met Instacart voor het bezorgen van boodschappen. Nu de coronacrisis woedt en daardoor ook de online foodverkoop een wel erg hoge vlucht neemt, beseft de Duitse discounter alvast op één markt dat hij niet achter kan blijven.