Met een gezamenlijke campagne over voeding, beweging en gezondheid zetten de twee Aldi-organisaties het nieuwe jaar in. De focus ligt op zout- en suikerreductie en op het aanbod verse groenten en fruit, bio en vegetarisch.
Minder zout en suiker
“Einfach besser leben”: zo luidt de slagzin van de campagne waarmee de twee discounters zich willen positioneren als de ideale partner voor een gezond leven. De kern van de boodschap: bewust eten en gezond leven hoeft niet moeilijk of duur te zijn. De retailers delen gezonde recepten en benadrukken hun ruime aanbod verse groenten en fruit, biologische voeding en vegetarische en veganistische producten. Op het platform aldi-inspiriert.de kunnen consumenten zich aanmelden als ‘product’-tester’ om drie nieuwe vruchten-notenrepen te beoordelen die Aldi Süd in mei zal lanceren. Ook Aldi Nord roept klanten op om via de eigen online kanalen op hun favoriete recepten en producten te stemmen.
Daarnaast deelt de keten eenvoudige tips over hoe je suiker kan verminderen of vervangen in bepaalde gerechten, onder de noemer “Die ALDInative”. De reductie van suiker en zout is namelijk een sleutelelement voor de discounter. Sinds 2014 werd de samenstelling van meer dan 860 producten aangepast, wat leidde tot een besparing van 400 ton zout en ongeveer 5.700 ton suiker in onder meer om gebak, ontbijtgranen, frisdranken, zuivelproducten en kinderproducten.
Het is niet de eerste maal dat beide organisaties samen campagne voeren. In het najaar van 2016 lanceerden ze al een gezamenlijke imagocampagne in Duitsland met de baseline ‘Einfach ist mehr’. Vorig jaar waren er zelfs geruchten over een mogelijke fusie tussen beide bedrijven. Daarvan is voorlopig geen sprake, maar de partners bekijken wel hoe ze nauwer kunnen samenwerken op het vlak van inkoop en marketing.