Vanaf vrijdag pakt Aldi uit met de “Weekend Knaldi”: extra promoties op verse producten, die gelden op vrijdag en zaterdag. De discounter speelt hiermee in op de hoge promotiegevoeligheid bij Belgische consumenten.
Weekend is belangrijk voor versaankopen
Bovenop de twee wekelijkse Knaldi-promoties kunnen shoppers bij Aldi voortaan elke vrijdag en zaterdag profiteren van vier scherpe aanbiedingen op verse groenten en fruit, vlees, vis en taart. Komend weekend krijgen klanten bijvoorbeeld al hoge korting op appelen, broccoli, lamskoteletten en flantaart. Dat doet Aldi omdat het weekend voor veel klanten een belangrijk moment is om verse producten in te slaan.
“Het versassortiment bij Aldi is de laatste jaren sterk gegroeid en kreeg een prominente plaats vooraan de winkel”, zegt inkoopdirecteur Natalie Duthoy. Daardoor kan de winkelkar meteen gevuld worden met het meest essentiële. “Bovendien wordt zoveel mogelijk van het versaanbod lokaal aangekocht.”
Bovendien wijst de discounter op de hoge promotiegevoeligheid bij Belgen. Onderzoek van onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Aldi toont aan dat vier op de vijf Belgen groot belang hechten aan promoties op verse groenten en fruit. Meer dan de helft zegt bepaalde soorten groenten en fruit enkel nog te kopen als deze in promotie staan. Zeven op de tien Belgen zouden ook afwijken van hun boodschappenlijstje als ze een promotie zien in de versafdeling.