Aldi lanceert in België een eigen personeelsmagazine. Met het driemaandelijkse magazine Vivaldi wil de discountketen de Belgische medewerkers dichter bij elkaar brengen.
Ambassadeurs sporen verhalen op
Sinds kort heeft Aldi in België een eigen communicatieafdeling en het eigen medewerkersblad is een van haar eerste wapenfeiten. Het magazine heeft als doelstellingen “te informeren, te inspireren en te verenigen, met inspirerende getuigenissen, boeiende reportages en interessante dossiers”. “Het magazine toont het leven zoals het is bij Aldi België”, klinkt het bij de lancering. Voor de inhoud wordt gewerkt met een systeem van ambassadeurs: “Elke regionale hoofdzetel koos een ambassadeur, een persoon die goed weet wat er reilt en zeilt binnen Aldi en wat er leeft bij onze medewerkers. Die ambassadeurs maken deel uit van onze redactieraad”, legt Isabel Henderick van Aldi België uit.
Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en heeft een oplage van 7.000 exemplaren. Alle medewerkers van Aldi in België ontvangen het magazine. De eerste editie is net verschenen.