Ook discounters Aldi en Lidl gaan de Nutri-Score van hun huismerkproducten op de verpakking zetten. Zo willen de ketens de gezondheidswaarde ervan duidelijk aangeven.
Boost vanuit Duitsland
Zowel Aldi als Lidl gaan overstag en sluiten zich aan bij het systeem van de Nutri-Score. Dat Franse initiatief roept voedingsproducenten op om door middel van een soort verkeerslicht-logo’s aan te duiden hoe gezond etenswaren zijn: de labels tonen aan de hand van een kleur- en lettercode aan hoeveel suiker, vet en zout in levensmiddelen zit.
Het systeem krijgt internationale navolging en na aansporingen van de Duitse minister voor voeding Julia Klöckner doen nu ook de twee grootste discounters uit Duitsland mee. Aldi Nord en Aldi Süd hebben verklaard dat ze de introductie van de Nutri-Score steunen en dat ze van plan zijn om het logo op “relevante huismerkproducten” te zetten, zo bericht ZDF. Lidl kondigt aan dat verschillende producten momenteel worden getest in functie van het nieuwe logo.