Na de melkstunt van vorige week pakt Albert Heijn België opnieuw uit met ongezien prijsgeweld: de Bonusfolder die geldt van maandag 4 tot en met zondag 10 februari, bulkt van de aanbiedingen “1+2 gratis”.
Prijsbreker
“De scherpste acties ooit in Vlaanderen”, lezen we op de cover van de nieuwe Bonusfolder. Wie bij Albert Heijn één pak Soubry pasta koopt, krijgt er nog eens twee gratis bovenop. Dezelfde aanbieding geldt onder andere voor koffiekoeken, broodjes, paprika’s, enkele wijnen en voor bekende merkproducten als Nakd ontbijtrepen, Emmi Caffè Latte, Elvea Cubetti, McCain diepvriesfrieten of Nivea douchecrème. Dezelfde folder bevat daarnaast bovendien flink wat promoties van het type 1+1 en 2+1.
Met deze aanbiedingen gaat Albert Heijn nog een stap verder dan de 1+1 promo’s waarmee de retailer zich sinds de komst naar België een reputatie aanmat als prijsbreker. De meeste concurrenten zijn intussen gevolgd, en dit type aanbiedingen is nu haast gemeengoed op de Belgische markt. Mogelijk is dat een aanleiding voor AH om een tandje bij te steken.
Alleszins wacht de supermarkteten niet op de komst van Jumbo om een prijzenslag te ontketenen. Vorige week kwam het bedrijf al in het nieuws na een verlaging van de prijs voor een liter halfvolle melk naar 55 cent. Een actie die kwaad bloed zette bij de landbouwsector. Colruyt ziet zich verplicht om op al deze promoties te reageren, maar doet dit enkel in verkooppunten die in het marktgebied van een Albert Heijn winkel liggen. De discounter hoeft overigens slechts enkele prijzen aan te passen, omdat het merendeel van de betrokken producten niet in het Colruyt-assortiment zit.