Verschillende bronnen melden dat Albert Heijn van plan is om zijn non-foodassortiment stevig aan te pakken. Daarbij zou een groot deel van het assortiment verdwijnen uit de winkels. De veranderingen moeten in april of mei zichtbaar worden.
Sterkere aansluiting bij food
Bij Albert Heijn willen ze voorlopig nog niet veel commentaar geven over de mogelijke wijziging van het assortiment, maar er wordt wel bevestigd dat er inderdaad wat te gebeuren staat op de non-foodafdelingen van de supermarktketen. Dat schrijft Distrifood.
Ook medewerkers van verschillende filialen hebben al laten verstaan dat er in de toekomst minder ruimte zal zijn voor non-food, al wordt dat ontkend bij Albert Heijn. De ruimte in de winkel zal gelijk blijven, maar het assortiment zal wel veranderen.
Volgens één van de bronnen zal de link tussen non-food en food sterker gemaakt worden en wordt er in de toekomst gekozen voor een non-foodassortiment dat meer aansluit bij food, zoals toestellen om eten te bereiden.
Albert Heijn probeerde in 2009 al zijn non-foodaanbod aan te pakken, toen het een speciaal team oprichtte dat ervoor moest zorgen dat non-food een prominentere rol kreeg in de winkels. Die strategie is echter nooit een groot succes geworden.