Albert Heijn flirt verder met de rand rond Brussel: morgen woensdag 10 juni opent de Nederlandse supermarktketen een winkel in Shopping Pajot in Sint-Pieters-Leeuw.
Elfde voor Peeters-Govers
De 51e Belgische supermarkt van Albert Heijn opent morgen de deuren in Sint-Pieters-Leeuw, meer bepaald in het winkelpark Shopping Pajot. Het wordt opnieuw – al voor de elfde keer ondertussen – een vestiging die wordt uitgebaat door franchisegroep Peeters-Govers. De winkel biedt werk aan een vijftigtal personeelsleden.
Albert Heijn pakt ook in Sint-Pieters-Leeuw uit met zijn nieuwe versconcept: de focus ligt er op verse producten, verspreid over verschillende plaatsen in de winkel – van bakkerij tot bloemen en planten. Toch blijft het prijsargument voor de Nederlandse retailer belangrijk in zijn Belgische veroveringstocht: “De prijzen van Albert Heijn worden, vandaag meer dan ooit, bijzonder gewaardeerd door onze klanten”, zegt algemeen directeur Raf Van den Heuvel.
Na de fusie tussen moederholding Ahold en Delhaize werd gespeculeerd dat Albert Heijn zich als merk zou terugtrekken uit de Belgische markt, maar niets is minder waar. Albert Heijn België wil over enkele jaren op honderd winkels uitkomen, allen in het Nederlandstalige landsgedeelte. Concrete plannen zijn er alvast in Gent, Antwerpen, Merksem en Oudenaarde.