Woensdagochtend opende Albert Heijn de deuren in de Kempense gemeente Westmeerbeek. Het is de 52ste Belgische winkel voor de supermarktketen, en de 12de voor ondernemer Jan Peeters.
Energie voor 105 gezinnen
De nieuwe supermarkt is 1500 vierkante meter groot en is goed voor een vijftigtal nieuwe jobs. Hij bevindt zich op de site van de voormalige conservenfabriek La Corbeille, die werd omgevormd tot een gemengde retail- en bedrijvenzone. Ook Kruidvat opent er een filiaal. Bijzonder aan de winkel van Albert Heijn is het dak waarop straks 1000 zonnepanelen zullen prijken die naar verwachting minimaal 367.743 kWh per jaar zullen produceren: een hoeveelheid energie die overeenkomt met het jaarlijks verbruik van 105 gezinnen. De installatie vermijdt 2.640 ton CO2-uitstoot over een periode van 20 jaar – gelijk aan de functie van 26 hectare bos of 52.800 bomen.
Zoals alle winkels van de nieuwe generatie geeft deze supermarkt extra veel ruimte aan vers. “Niemand anders combineert scherpe prijzen, een verrassend assortiment en persoonlijke service zo sterk als Albert Heijn,” zegt ondernemer Jan Peeters. “De waarden van Albert Heijn sluiten perfect aan bij de vier kernwaarden van ons familiebedrijf: vers, bewust lokaal en persoonlijk. We brengen een bijzondere supermarkt naar Westmeerbeek, daarvan zijn we overtuigd.”
Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België, voegt daaraan toe: “De prijzen van Albert Heijn worden – vandaag meer dan ooit – bijzonder gewaardeerd door onze klanten. Onze producten zijn altijd laaggeprijsd. Daarnaast pakken we uit met superpromoties, die wij Bonusacties noemen. Met onze Prijsfavorieten bieden we 1000 topproducten aan voor de allerlaagste prijs. Die combinatie maakt winkelen bij Albert Heijn prettig en bijzonder voordelig.”
In februari van dit jaar rondde de retailer de kaap van de 50 winkels in België. Dat moeten er op termijn minstens 100 worden.