Gebruikelijke mix van Nederlands en Belgisch
Met 1.000 m² is dit filiaal ongeveer even groot als zijn naaste buur aan de Groenplaats. Daarop staat een assortiment van zowat 10.000 producten, naar goede Albert Heijnse gewoonte een mix van 90% reguliere en 10% Belgische producten. Traditiegetrouw zet de keten die mix ook in de verf als “Hollandse prijzen, Belgische kwaliteit”.
Manager Suna Taplak is alvast “klaar om ook Antwerpen-Noord en het Eilandje te veroveren”. De lat zal alvast hoog liggen, want naar eigen zeggen doen de andere Antwerpse winkels aan de Groenplaats en het Kiel het voorlopig erg goed.
Niet lekker, geld terug
Om de veeleisende Belgische consument te overtuigen dat deze Albert Heijn er ook voor hem is, gebruikt AH zijn twee bekende wapens: de ‘smaakgarantie’ en de ‘assortimentsdialoog’. De eerste is een soort ‘niet lekker, geld terug’-garantie, de tweede een meldpunt voor producten die je graag in de winkel zou terugvinden.
Vandaag werd de vestiging op het Hessenplein officieel geopend door Stephan Van Durme, die een Facebook-wedstrijd won. Naast de vier Antwerpse winkels (waaronder ook die in voorsteden Stabroek en Brasschaat) heeft Albert Heijn al Vlaamse filialen in Beveren, Harelbeke en Roeselare.