Op 2 december lanceert Albert Heijn een nieuw concept, gericht op foodservice. Albert Heijn Café & Keuken, zoals het zal heten, bouwt verder op de ervaringen met Deli Kitchen en Bakery Café.
Inspelen op veranderende behoeften
In juli van dit jaar doopte Albert Heijn zijn Bakery Café en Deli Kitchen-hoeken in de winkels om tot Allerhande Café en Allerhande Keuken. Het nieuwe concept ‘Albert Heijn Café & Keuken’ is daar een vervolg op. Klanten zullen voor een kop vers gezette koffie, een sapje of een belegd broodje terecht kunnen in het Albert Heijn Café. Bij de Albert Heijn Keuken vinden ze dagelijks bereide maaltijden, salades en pizza’s.
“Foodservice is een belangrijk onderdeel in de strategie van Albert Heijn. We zijn met verschillende activiteiten bezig op dit gebied en willen kijken hoe we nog beter kunnen inspelen op de trends en de behoefte van onze klanten. Dit betekent onder andere dat we de Bakery Cafés en Deli Kitchens in eigen beheer nemen. We hebben de afgelopen periode een mooie samenwerking gehad met Bakerstreet. Die eindigt in deze vorm per 1 december. De Bakery Cafés en Deli Kitchens worden straks Albert Heijn Café en Albert Heijn Keuken”, zegt woordvoerster Anoesjka Aspeslagh aan Distrifood.
Het nieuwe concept zal straks te vinden zijn in vier Amsterdamse vestigingen van de supermarktketen. Verder wordt het ook uitgerold in winkels in Alkmaar, Delft, Den Haag, Ede en Eindhoven.