Steijn van Albert Heijn: zo heet voortaan de digitale hulp die de retailer vorig jaar lanceerde in de Mijn AH-app. Shoppers kunnen met Steijn in gesprek gaan over alle vragen in de keuken, van koken tot recepten en bewaartips.
Extra functionaliteiten
In november vorig jaar lanceerde Albert Heijn in Nederland de slimme, door AI aangedreven chatbot “Mijn AH Assistent”, die antwoord geeft op vragen die met eten en koken te maken hebben. Die krijgt nu een herkenbaar gezicht en een eigen karakter: gebruikers stellen hun kookvraag voortaan aan Steijn van Albert Heijn, die antwoordt met recepten, kooktips, bewaartips en productadvies. “Met zijn persoonlijke toon, slimme suggesties en herkenbare uitstraling voelt hij als een slimme, vertrouwde hulp in de keuken,” zegt de retailer.
Steijn spreekt Nederlands en Engels, en leert elke dag bij. Hij krijgt extra functionaliteiten om op steeds meer vragen een antwoord te kunnen geven, van productinformatie en Bonusaanbiedingen tot persoonlijke wijn-spijsadviezen. Ook het beantwoorden van praktische kookvragen en het geven van tips over ingrediënten en bereidingen wordt verder uitgebreid, zodat klanten nog beter worden geholpen in en rondom de keuken.
Bovendien verschijnt de herkenbare figuur nu ook in een campagne op televisie, digitale kanalen en sociale media. De spots tonen dagelijkse app-gesprekken tussen familieleden en huisgenoten over de meest gestelde vraag ‘Wat eten we vandaag?’. In de Vlaamse AH-app verschijnt Steijn voorlopig niet.