Albert Heijn is gestart met een operatie die ervoor moet zorgen dat de winkels van de supermarktketen warmer aanvoelen. Daarbij worden er enkele sfeerelementen toegevoegd, zoals het gebruik van hout.
“Meer sfeer”
“Kortgezegd komt het erop neer dat we een aantal supermarkten wat meer sfeer geven door het gebruik van hout en wat meer kleur in de winkel. Je ziet dit terug op de agf-afdeling, bij de koven en de canopies. Dit gebeurt de komende weken in circa zeshonderd winkels”, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Distrifood.
Albert Heijn stelde in oktober van vorig jaar al dat de aankleding van de agf-afdeling zou aangepakt worden. De vestiging in Castricum was daarbij de eerste waarbij het staal in de winkel ruimte moest maken voor het gebruik van hout. De kans is niet onbestaande dat Albert Heijn voor het nieuwe interieur zijn inspiratie heeft gehaald bij het Belgische Delhaize, waar de houten aankleding al een tijdje een vertrouwd beeld is in de winkels van de nieuwste generatie.
Niet enkel het interieur, maar ook de verpakkingen en het assortiment zijn voor een stuk aangepast. Zo worden zacht fruit en fruitsalades in Castricum voortaan verkocht in wandkoelingen in plaats van losstaande koelingen.