Deze lente start Albert Heijn ook in België met het aan huis leveren van boodschappen. De regio rond Antwerpen komt als eerste aan de beurt, daarna wil de retailer de nieuwe service stap voor stap verder uitrollen.
“Ambitieus in onze groei”
Vandaag kunnen Belgen hun boodschappen bij Albert Heijn al online bestellen en afhalen in een afhaalpunt, maar vanaf deze lente komt de retailer met de boodschappen ook thuis, zo blijkt uit een persbericht. “Het is onze manier om – nog meer – daar te zijn waar de klant ons graag wil”, zegt algemeen directeur Raf Van den Heuvel van Albert Heijn België. “We hebben een bewezen formule: Hollandse prijzen, een verrassend assortiment, een persoonlijke service. Die persoonlijke service bouwen we verder uit. Thuis leveren versterkt de propositie van Albert Heijn in België. We zijn ambitieus in onze groei – die willen we realiseren via de opening van sterke nieuwe winkels en de uitbreiding van ons online aanbod.”
Albert Heijn België rolt de nieuwe dienst gefaseerd uit: “In de lente gaan we in een eerste levergebied aan de slag rond regio Antwerpen. Daarna breiden we uit. We willen veel leren van de ervaring van onze klanten en hopen dat heel wat bewoners uit het eerste levergebied de boodschappenservice uitproberen.” Klanten kunnen via de website aangeven waar ze de dienst graag zien komen. Met die kennis in de achterzak komen er straks nieuwe levergebieden bij.
Tot op vandaag leek Albert Heijn met zijn amper drie afhaalpunten in België het online gaspedaal niet écht in te drukken. “Ik begrijp dat die indruk bestaat”, reageert Raf Van den Heuvel: “Tot nu toe lag onze focus inderdaad volop op expansie met bricks. Daar ging alle aandacht naartoe, omdat we daar het meest te winnen hadden. In de toekomst wordt het beide: clicks en bricks. Thuislevering kan het onlineverhaal voor Albert Heijn versnellen in België.”
Over de precieze timing van de lancering en de details qua bezorgtijden, bezorgkosten en minimum bestelbedrag zal de retailer pas later communiceren. “We bouwen onze boodschappenservice verder uit met feedback en input van de klant”, besluit Van den Heuvel. “Zo zijn we gegroeid in onze fysieke winkels, zo gaan we dat ook doen voor thuisleveringen.”