De Lidl Plus app heeft de kaap van de honderd miljoen gebruikers genomen. De retailer blijft nieuwe functies toevoegen aan de digitale klantenkaart om het winkelen makkelijker te maken voor z’n klanten.
Gestart in 2018
Sinds het begin van dit jaar gebruiken meer dan honderd miljoen klanten de Lidl Plus app: dat meldt de retailer op z’n LinkedIn-pagina. “Dit toont hoezeer onze klanten de digitale klantenkaart waarderen, die de nieuwste informatie, aanbiedingen en diensten naar hun smartphones brengt”, zegt het bedrijf. “Onze spannende Lidl Plus-reis begon in februari 2018 in de eerste vijf testlanden. Sindsdien hebben we een ongelooflijke ontwikkeling gezien en blijven we onstuitbaar groeien.”
Lidl heeft in de loop der jaren verschillende functies toegevoegd aan de app: denk aan boodschappenlijstjes, digitale kastickets, digitale folders, de Lidl Pay betaalfunctie, een click & collect reservatiesysteem voor non-foodaanbieding, of de nieuwe Scan & Go-functie die shoppers in staat stelt om artikelen te scannen met hun smartphone. Zopas lanceerde de discounter ook een digitaal spaarprogramma in de app: België kreeg de primeur, Nederland zou snel volgen.