Supermarktketen Albert Heijn bekijkt of ze een deel van haar assortiment via bol.com kan verkopen. Woordvoerder Anoesjka Aspeslagh zegt dat er regelmatig nieuwe mogelijkheden en concepten getest worden, maar dat dat niet betekent dat die ook allemaal echt gerealiseerd worden.
“Kleinschalig onderzoek”
De ‘bol.com supermarkt’ was enkel te zien in een online enquête van Albert Heijn en een soortgelijke webpagina. Klanten die deelnamen aan de enquête kregen een webpagina van bol.com te zien met de mogelijkheid om boodschappen te bestellen vanaf 25 euro met gratis verzending. Het assortiment was wel kleiner. De pagina bevatte tevens een link naar de AH-website met de tekst “Wil je bestellen uit het hele assortiment, kies dan voor Albert Heijn.”
Er was ook een soortgelijke AH-webpagina, waar de minimumbestelwaarde om recht te hebben op gratis verzending 50 euro was. Ook deze pagina bevatte een link naar de partner: “Wil je bestellen vanaf €25, kies dan voor bol.com”, stond er te lezen.
Volgens Roos Franssen, woordvoerder van bol.com, ging het om een zeer kleinschalig onderzoek. Daarin werden onder meer vragen gesteld over het assortiment en over interesses in het algemeen.