Ahold Delhaize heeft pro-formacijfers vrijgegeven, die moeten dienen als vergelijkingsbasis voor de eerste resultaten van het fusiebedrijf. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van Ahold en Delhaize sinds de start van het boekjaar 2015.
Samen meer dan 60 miljard euro omzet
De resultaten houden geen rekening met winkels die werden afgestoten en de kosten van de fusie. Zo werden er vooral in de Verenigde Staten een honderdtal winkels van de hand gedaan. Ook in België werden er meer dan tien winkels verkocht. Daarnaast werd er ook geen rekening gehouden met de resultaten van Tom & Co, dat in juni door Delhaize werd verkocht. De kosten voor de fusie kwamen dan weer neer op 62 miljoen euro in 2015 en 15 miljoen euro in de eerste helft van 2016.
Uit de gecombineerde cijfers blijkt dat Ahold Delhaize in 2015 een omzet haalde van 60,9 miljard euro. In de eerste helft van 2016 werd er alvast een omzet gehaald van 32,3 miljard euro. De nettowinst kwam in 2015 neer op 1,2 miljard euro en in de eerste helft van 2016 werd een nettowinst gehaald van 656 miljoen euro.