Ahold Delhaize gaat in samenwerking met Hanshow Technology al zijn Europese winkels uitrusten met elektronische schapetiketten. Beide bedrijven willen samen ook nieuwe digitale ‘in-store’ diensten en mogelijkheden ontwikkelen.
Dynamische prijzen
Een aantal winkels van Delhaize in België en Albert Heijn in Nederland beschikt reeds over elektronische schaplabels (ESL) van Hanshow. Met ESL kunnen klanten gemakkelijk productinformatie verkrijgen en eenvoudig betalen met mobiele telefoons of Near-Field Communication (NFC)-kaarten. Voor de retailer heeft ESL ook veel voordelen. Het zorgt voor accuratere prijzen en laat dynamische prijsmethoden toe, zoals bijvoorbeeld geautomatiseerde prijsverlagingen voor artikelen waarvan de vervaldatum nadert.
De samenwerking tussen Ahold Delhaize en Hanshow wordt nu versterkt en geïntensifieerd. Absolute prioriteit is om alle Europese winkels van het concern in Nederland, België, Luxemburg, Roemenië, Griekenland, Servië en Tsjechië uit te rusten met ESL. Beide bedrijven zetten bovendien een innovatielab op om nieuwe digitale oplossingen te ontwikkelen, zoals contactloos betalen, in-store navigatie en -reclame.
Klantervaring verbeteren
De digitale applicaties die we via dit partnerschap zullen ontwikkelen, zullen de klantervaring in onze winkels verbeteren en ons in staat stellen efficiënter te werken”, aldus Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia in een persbericht.
De timing waarop Ahold Delhaize de versnelde uitrol van ESL bekendmaakt is opmerkelijk. Een tiental dagen geleden bleek uit een kleinschalig onderzoek van Omroep Brabant nog dat de prijzen aan de kassa bij Albert Heijn niet altijd overeenkomen met de schapprijzen in de winkel. Bij de vestigingen die reeds beschikten over ESL, stelde het probleem zich niet en waren alle prijzen correct.