De komende twee jaar gaat AB InBev 42 miljoen euro investeren in de uitbreiding van haar bottelarij in Hoegaarden. Op die manier ondersteunt de brouwer het internationale succes van het witbier.
Wereldwijde groei
“De populariteit en de volumes van Hoegaarden groeiden wereldwijd met maar liefst 35% de afgelopen 5 jaar. De extra investeringen zijn het resultaat én een mooie beloning voor Hoegaarden, ons Belgisch bier dat wereldwijd een prachtig parcours aflegt,” zegt Karen Rombaut, brouwerijdirecteur van Hoegaarden. Begin 2020 moet de nieuwe afvullijn operationeel worden. De capaciteitsuitbreiding biedt meer en betere mogelijkheden voor het internationaal leveren van bier vanuit de brouwerij in Hoegaarden.
De plannen maken deel uit van de lange termijn strategie van AB InBev, met focus op de wereldwijde groei van het biermerk Hoegaarden. Het succes van het witbier vertaalt zich in continue investeringen in de brouwcapaciteit en nu ook in extra capaciteit op de site van Altenaken. Ook vanuit marketingoogpunt werd er in 2018 opnieuw in de branding van Hoegaarden geïnvesteerd met een visuele make-over. De voorbereidende werken voor de uitbreiding zijn ondertussen al gestart.