Bierbrouwer AB InBev heeft de resterende aandelen van Babe Wine, een bedrijf dat wijn in blik verkoopt, verworven. De innovatietak van de biergigant investeerde eerder al in het hippe Amerikaanse wijnmerk.
Groot op sociale media
Vorig jaar nam AB InBev reeds een minderheidsbelang in Babe Wine via ZX Ventures, een investeringsfonds dat zich richt op kleinere merken. Onder meer Hoegaarden en Tripel Karmeliet zijn in handen van ZX Ventures. AB InBev verruimt zijn portfolio omdat de grote, gevestigde merken als Budweiser onder druk staan.
Babe Wine werd in 2016 opgericht onder de naam Swish Beverages door David Oliver Cohen en Josh Ostrovsky. Die laatste is een belangrijke influencer op Instagram waar hij zichzelf ‘The Fat Jewish’ laat noemen en ruim 10 miljoen volgers heeft.
De missie van het bedrijf was om van wijn een “eenvoudiger en toegankelijker” product te maken. Met hun wijn in blik slaagden de oprichters in hun opzet, want het werd een hit op sociale media en is vooral erg populair bij millenials. Eerder scoorde de wijnmaker in de Verenigde Staten al met een wijn genaamd ‘White Girl Rosé’.
Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt. De oprichters en het huidige management blijven wel nauw betrokken bij Babe Wine.