HelloFresh heeft 85 miljoen euro nieuw kapitaal opgehaald bij een onbekende nieuwe investeerder en bij Baillie Gifford, die al eerder in het bedrijf investeerde. In ruil heeft Rocket Internet zijn aandeel in het bedrijf teruggeschroefd van 56 naar 53%.
Beursgang
Bij de investering van 85 miljoen euro wordt HelloFresh gewaardeerd op een waarde van twee miljard euro. Dat is belangrijk nieuws voor de nabije toekomst van het bedrijf: de investering is immers mogelijk een nieuwe stap om de verkoper van maaltijdboxen klaar te maken voor de beursgang. Die moest eigenlijk in 2015 al plaatsvinden, maar werd toen op het laatste moment afgeblazen.
Met de opbrengst van een beursgang wil HelloFresh het aantal abonnees wereldwijd nog verder kunnen opdrijven. Het bedrijf haalde in de eerste helft van het boekjaar twee keer zoveel omzet als een jaar eerder, maar ook het verlies verdubbelde.
Het groeiende verlies is te wijten aan de uitgebreide marketingcampagnes die HelloFresh nog steeds voert om nieuwe klanten aan te trekken. Zo investeerde het sterk in de lancering van de maaltijdboxen in de Verenigde Staten.