De Sligro Food Group heeft in 2015 een nettowinst gemaakt van 81 miljoen euro. Daarmee doet het een flink stuk beter dan in 2014. Eerder berichtte het foodbedrijf al dat ook de omzet in 2015 met bijna 4 procent was gegroeid.
Verdere uitrol Sligro 3.0
Vergeleken met 2014 gaat de nettowinst van Sligro Food Group er in 2015 met 17,4 procent op vooruit. Ook de omzet kende een groei van 3,8 procent naar 2,67 miljard euro. Zonder overnames, de extra verkoopweek in 2015 en de rookwaren zou de autonome groei van Sligro 1,1 procent hebben bedragen.
“Sligro Food Group behaalde in 2015 een recordwinst van 81 miljoen euro. In beide bedrijfsonderdelen was sprake van een forse toename van het resultaat. Wij zijn trots dat we juist in het jaar van ons 80-jarig bestaan, voor het eerst de grens van de € 80 miljoen wisten te passeren”, zegt Koen Slippens, directievoorzitter bij Sligro. “We zullen in 2016 volop doorgaan met de fysieke en online uitrol van Sligro 3.0, de voorbereidingen voor onze entree in België en de nieuwe formulegeneratie Emté 3.0 die eind 2015 in Dieren is gelanceerd.”
Sligro verwacht in 2016 het economisch herstel verder te zetten en zo een groei te hebben op beide afzetmarkten. “Bij Foodretail moeten we eerst het verschil met de marktontwikkeling verkleinen om vervolgens ook daar weer harder dan de markt te gaan groeien. Dat zal vooral door onze nieuwe formulegeneratie Emte 3.0 gedreven worden.”