My American Shop, gespecialiseerd in trendy etnische voeding, boekte vorig jaar opnieuw een forse omzetstijging. De steile groei van de e-commercespeler is ook Financial Times niet ontgaan.
Europese ambities
My American Shop boekte in 2024 een omzet van 19,1 miljoen euro, een stijging van 75% vergeleken met 2023. Sinds de oprichting in 2020 is het bedrijf exponentieel gegroeid, met een absolute groei van 1.139,5% tussen 2020 en 2023. Daarmee is de onlinespeler het derde snelst groeiende bedrijf in België en bekleedt het de 141e plaats in de FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies 2025, gepubliceerd door de Financial Times in samenwerking met Statista.
“Ons doel is altijd geweest om cultproducten uit de hele wereld toegankelijk te maken voor Europese consumenten. Deze erkenning van de Financial Times is een bevestiging van onze strategie en de inzet van onze medewerkers,” zegt CEO Antoine Libois, die Europees marktleider wil worden in de distributie van etnische en internationale producten. Één van de groeimotoren is de recent opgerichte business-to-businessdochteronderneming Planet Foods, die die etnische producten levert aan supermarkten en grossiers.