Sterke groeispurt
HelloFresh wil marktleider worden op het gebied van online boodschappen en is sinds begin dit jaar ook actief in België. “De laatste maanden is ons bedrijf enorm gegroeid, wat betekent dat er steeds meer mensen zijn die thuis van het gemak van de HelloFresh Box genieten en onze lekkere en gezonde maaltijden eten”, zegt Maartje Frederiks, die in november 2011 HelloFresh oprichtte.
HelloFresh levert wekelijks maaltijdboxen, met daarin recepten en verse ingrediënten in de juiste hoeveelheden, bij haar klanten aan de deur. Klanten kiezen zelf het aantal personen en maaltijden dat ze willen ontvangen. “We blijven steeds zoeken naar nieuwe manieren om gezonder eten gemakkelijker en leuker te maken. Deze uitdaging motiveert en inspireert ons om het bedrijf naar een volgend niveau te brengen.”
“Klantenervaring verbeteren”
Met die nieuwe investering van 110 miljoen euro wil HelloFresh naar eigen zeggen “de klantervaring verder verbeteren, door onder andere in te zetten op het verhogen van de flexibiliteit voor klanten en op het verbeteren van het product en de service.”
HelloFresh is intussen actief in zeven landen. De twee aandeelhouders die intekenden op de huidige kapitaalronde hebben ook Phenomen Ventures en Vorwerk Direct Selling Ventures een aandeel in HelloFresh.