RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven MarsSheba
  • Onderwerpen DuurzaamheidPublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Sheba® produceert officieel visvariëteiten van 100% duurzame visvangst én zet iedereen aan om koraalredder te worden

icon
Food8 juni, 2022

(Publireportage) Mars zet zich met het merk Sheba® in voor het herstel van 185.000 vierkante meter koraalrif over de hele wereld. Koralen zijn de regenwouden van de oceanen, essentieel voor de klimaatbescherming. Consumenten kunnen hun bijdrage leveren: elke view van de campagnevideo op Youtube levert een gift op voor de bescherming van koralen.

Grootste koraalherstelprogramma ter wereld

Klimaatverandering, overbevissing, destructieve visserijpraktijken en mariene verontreiniging hebben de gezondheid van de oceanen aanzienlijk aangetast. Als we geen actie ondernemen, kan tegen 2040 90% van de tropische koraalriffen in de wereld verdwenen zijn. Daarom zet Mars zich via het merk Sheba® in voor de heropbouw van koraalriffen en de bescherming van onze oceanen voor toekomstige generaties. Want gezonde riffen betekenen gezonde vispopulaties en gezonde oceanen.

Mars werkt sinds 2008 aan de ontwikkeling en optimalisatie van een kosteneffectieve, reproduceerbare methode om het ecosysteem van koraalriffen te herstellen, en investeerde al meer dan 10 miljoen dollar in onderzoek. De resultaten worden nu verwerkt in het grootste koraalherstelprogramma ter wereld: Sheba® HOPE GROWS.

Een mijlpaal: het ‘Hope Reef’

Het Sheba Hope Reef, een koraalrif dat net voor de kust van het Indonesisch eiland Sulawesi ligt en dat in 2019 al heraangelegd werd in het kader van het programma, is een indrukwekkend toonbeeld van de geboekte vooruitgang. Daar werd een innovatieve methode ontwikkeld, gebaseerd op de installatie van een netwerk van Reef Stars: stervormige, met zand beklede stalen structuren waaraan koraalfragmenten bevestigd worden. Ze worden gebruikt om dorre koraalvelden en leemtes tussen resterende levende koralen op het rif te bedekken. Op deze stabiele basis kunnen de koraalfragmenten opnieuw groeien.

Bovendien vormt dit herstelde rif met 840 rifsterren het woord HOPE. Zo wil Sheba® mensen aanmoedigen om iets te doen voor de bescherming van de koraalriffen wereldwijd. Intussen is het zelfs zichtbaar op Google Maps.

Het succes van deze methode is impressionant: op amper twee jaar tijd is de koraalgroei toegenomen van 10 tot 60 procent en is het aantal vissen enorm gestegen. Vele nieuwe koraalsoorten zijn er zich aan het vestigen en maken zo leven rond de riffen mogelijk. Ook andere soorten zoals haaien en schildpadden keren terug. Tegen eind 2029 wil Sheba® zo meer dan 185.000 vierkante kilometer koraalriffen herstellen op belangrijke plaatsen in de wereld. Natuur- en milieuorganisaties zoals WWF, de Marine Stewardship Council (MSC), de Aquaculture Stewardship Council (ASC) en The Nature Conservancy steunen het HOPE GROWS programma.

Een video die koraal letterlijk doet groeien

Om iedereen actief te laten deelnemen aan de koraalrifbescherming maakte Sheba® een eigen campagnevideo ter ondersteuning van HOPE REEF. Voor elke view van de video op YouTube gaat er een gift naar koraalherstel. Hoe meer mensen kijken, hoe meer koraal Sheba® kan doen groeien. Zo kan iedereen zich bij de beweging aansluiten en een wezenlijke rol spelen bij het herstel van koraalriffen. Het is de allereerste keer dat 100 procent van de inkomsten van een YouTube-kanaal naar een duurzaamheidsproject gaat.

“Als internationaal bedrijf nemen we bij Mars verantwoordelijkheid op ten opzichte van ons milieu. Sheba® HOPE GROWS is een geweldig programma dat bewijst dat de regeneratie en het herstel van mariene ecosystemen nog altijd mogelijk is, en dat er nog hoop is in de strijd tegen koraalsterfte”, zegt An De Volder, General Manager van Mars Multisales Belgium. “Maar we mobiliseren niet alleen onze eigen krachten, we nodigen ook alle consumenten uit om het SHEBA HOPE REEF project te steunen door de video te bekijken en te delen. Bovendien ondersteunen we de campagne zowel op tv als in de Belgische verkooppunten, en dat in samenwerking met onze retail partners.

Sheba® verbindt zich tot gebruik van 100% vis van duurzame visserij   

Als kattenvoermerk weet Sheba® dat huisdierenbaasjes hun katten voedzame maaltijden van hoge kwaliteit willen voorschotelen. Voor deze viervoetige vrienden kan je moeilijk om vis heen. Daarom zet Sheba® zich niet alleen in voor de bescherming van koralen. Duurzaamheid maakt integraal deel uit van het DNA van Sheba®. Het merk volgt een globale aanpak om de planeet te beschermen en streeft naar een positieve kringloop op basis van drie belangrijke principes: het schrappen van niet-recycleerbare verpakkingen, een Sheba® productgamma uit duurzame visserij en een programma voor koraalherstel.

Sinds mei 2022 kan Sheba® dan ook met fierheid meedelen dat het haar doelstelling om enkel en alleen producten met 100% vis uit duurzame visserij te produceren, heeft behaald. Dat werd mede dankzij de MSC-gecertificeerde productinnovaties waargemaakt. Bovendien zal tegen 2025 100% van de gebruikte verpakking herbruikbaar, recycleerbaar of biologisch afbreekbaar zijn. Dit project maakt deel uit van het wereldwijde lange termijn duurzaamheidsplan “Sustainable in a Generation”, waarmee Mars zich inzet voor de bescherming van de planeet en haar bewoners.

De ‘kat’-categorie, een steeds groeiende markt

Over de jaren heen zijn huisdieren steeds meer volwaardige gezinsleden geworden. Dat maakt dat huisdierbaasjes tegenwoordig dan ook echte “Pet Parents” zijn. Hierdoor krijgen katten niet enkel een pak meer aandacht, door deze trend kopen kattenbaasjes ook steeds meer kwalitatieve maaltijden voor hun favoriete viervoeters. En dat is te zien aan de cijfers: Sheba is intussen het tweede grootste A-merk in consumer sales value binnen de ‘kat’-categorie in België. Het segment van de “premium main meal” voor katten zelf, waar Sheba deel van uitmaakt, kende tussen 2021 en 2022 dan weer een sterke groei van 6,1%.

Hier zijn de Sheba® productnieuwigheden voor 2022:

Sheba® Classic Soup

Sheba® introduceert twee heerlijke nieuwe soepen die een delicate bouillon combineren met fijne kippenborst- of tonijnfilets. Onweerstaanbare recepten die alle katten op hun fluwelige pootjes doen trappelen en spinnen van plezier en bovendien aan hun hydratatiebehoeften tegemoetkomen.

Sheba® Creamy Snacks

Met Creamy Snacks biedt Sheba® een romig tussendoortje van rundvlees, zalm of kip, zonder toegevoegde suiker of kunstmatige kleurstoffen. Deze snacks geef je zachtjes uit de hand voor een innig moment met je kat.

Sheba® Filets Creations Fish

Heerlijke recepten op basis van kleine visbrokjes gekookt in hun eigen sap. Een uitzonderlijk recept voor nog meer verbondenheid uw kat.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food9 mei, 2025
    Auchan herstructureert in Spanje: 25 Alcampo-winkels moeten dicht

    De Franse groep Auchan zet het mes in zijn Spaanse dochterketen: 25 Alcampo-supermarkten gaan dicht en meer dan 700 banen staan op de tocht. Shoppers verkiezen kleinere gemakswinkels, zegt de retailer.

  • icon
    Food9 mei, 2025
    Lidl plant 80 nieuwe Belgische supermarkten tegen 2038

    De bouw van een nieuw distributiecentrum in Herentals ondersteunt de ambitieuze groeiplannen van Lidl in België: aan een ritme van zes winkelopeningen per jaar komen er tegen 2038 netto 80 winkels bij.

  • icon
    Food9 mei, 2025
    [Filet Pur] In de tang

    De zondagsopening blijft een verre droom voor een marktleider die het niet onder de markt heeft. Filet Pur signaleert meer dan één bromance in de immer boeiende foodretailwereld en ontdekt dat chocolade nog gevaarlijker is dan heroïne.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
  • icon
    Mode29 april, 2025
    INNO gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN