Coolblue onthult een nieuw winkelconcept in Haarlem: in de nieuwe binnenstadwinkel zijn producten in vijf werelden ondergebracht en kunnen klanten de elektronica zelf uitproberen.
Eerste in binnenstad
De nieuwe vestiging van 240 m² is de eerste van de retailer die pal in een stadscentrum is gelegen. Niet alleen de locatie in de binnenstad is echter verrassend voor de omnichannelretailer, ook de inrichting is volgens een nieuw concept, dat vooral gericht is op zelf producten uitproberen.
“We weten dat ze vaak al een idee hebben welk product ze willen, maar het zelf graag willen ervaren. Wil je een nieuwe koptelefoon, dan wil je even horen hoe die ‘echt’ klinkt. En als je op zoek bent naar een nieuwe laptop, dan wil je deze eerst zelf vasthouden en zien”, legt oprichter Pieter Zwart uit.
Vijf productwerelden
In de vestiging aan de Grote Houtstraat is het assortiment in vijf verschillende productgroepen ondergebracht: Laptops & tablets, Mobiele telefoons, Geluid, Smartwatches en Smart home. Klanten kunnen de producten zelf testen, maar ook advies inwinnen bij productspecialisten ter plaatse, reparaties laten uitvoeren en bestellingen ophalen.
De winkel in Haarlem is de elfde voor Coolblue. Nog dit jaar moeten er meer fysieke vestigingen op centrumlocaties de deuren openen, waaronder een aankomende winkel in het centrum van Arnhem.