Internet of Things is de perfecte tool om gegevens te verzamelen en om te communiceren met klanten. Maar wat is het precies? En hoe kan je het toepassen?
IoT voor de retail
Toestellen en sensoren die verbonden zijn met het internet (oftewel het Internet of Things of kortweg IoT) zijn cruciaal voor elke retailer, meent softwarespecialist Mo Aarab: “IoT is de ideale tool om gegevens te verzamelen over klanten, artikelen te volgen, de omgevingsomstandigheden te kennen enzovoort. Ook om te communiceren met klanten op de werkvloer kan het perfect dienen.”
In zijn introductie-opleiding voor retailhub, het kennis- en ervaringscentrum van RetailDetail, krijg je als manager of professional (geen IT-achtergrond vereist) uitgebreide basisinformatie over wat IoT is en hoe je het kan toepassen in je bedrijfsinnovatie.
Realiteit versus hype
“Onderscheid de realiteit van de hype en kies de juiste technologie”, geeft Aarab al meteen als advies. “We behandelen de basisprincipes en de verschillende soorten IoT-systemen zoals toegepast in retail: klantentelling, indoor positioning, klantengedrag, touchpoints, shopassistentie, productinformatie, shelf control, … Elke technologie wordt verklaard door zakelijke cases en met voorbeelden van de voordelen voor de retailer.”
In deze opleiding van een halve dag krijg je als bedrijf voldoende inzicht om meer diepgaande kennis op te doen over waarom, waar en hoe Internet of Things toe te passen. Aarab biedt ook een overzicht van het totale beeld van investeringen en hoe je een IoT-innovatieroadmap implementeert. Klik hier voor meer informatie of om de workshop voor je team te boeken.