Meta, voorheen bekend als Facebook, heeft naar verluidt plannen om fysieke winkels te openen om zijn apparaten voor virtuele en toegevoegde realiteit aan consumenten te tonen.
Kennismaken met metaverse
Het nieuws komt ongeveer een week nadat Facebook zijn naam veranderde in Meta. Het socialemediabedrijf gaf daarbij aan zijn focus te verschuiven naar het bouwen van een virtuele wereld of ‘metaversum’, waar gebruikers kunnen praten, werken en spelen. De winkelplannen, die nergens officieel bevestigd zijn, geven aan dat Meta aanwezig wil zijn in de echte wereld om te laten zien wat het in de virtuele wereld kan doen.
Concreet zou Meta in die winkels de mogelijkheden van zijn apparatuur kunnen tonen. Het bedrijf verkoopt producten als headsets en apparaten voor videochats, die het klanten persoonlijk zou kunnen laten uitproberen, schrijft CNBC. Meta zou eerst een winkel plannen in Burlingame (Californië), waar het ook een kantoor heeft voor Reality Labs.
Grote techbedrijven als Apple hebben hebben succes geboekt met fysieke winkels, en ook Google opende onlangs zijn eerste locatie. Microsoft van zijn kant heeft echter vorig jaar zijn fysieke winkelpunten gesloten om zich te concentreren op zijn webshop.