Nieuw is dat de klant voor de eerste keer via een interactieve touchscreen wall een gedetailleerde persoonlijke analyse van zijn gsm-gedrag kan opvragen om zo een bewuste keuze te maken over zijn smartphone.
In drie stappen bewust kiezen…
De klant legt intuïtief het “who-which-mine” parcours af. Aan de hand van de zogenaamde “Who”-wall ontdekt hij door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen wat voor gebruiker hij is in termen van telefonie, muziek, fotografie, sociale netwerken, camera, wifi, spelletjes, mail, etc. Aan het einde krijgt hij dan drie toestellen op maat aangeboden met meer info over de eigenschappen en prijzen.
De “Which”-stap gaat over de productkeuze: hier kan de klant het product ontdekken, uittesten en kiezen. Elk toestel is gelinkt aan een scherm en van zodra de klant een toestel oppakt, verschijnen op het scherm alle technische eigenschappen. De laatste stap, “Mine”, betreft de personalisatie aan de hand van accessoires.
… zonder een overload aan informatie
“De SmartSpot stelt de klant als individu centraal. In de huidige winkelformules komt er vaak te veel informatie op de klant af. We willen deze informatie aan de hand van de “Who”-wall kanaliseren en ervoor zorgen dat iedere klant een bewuste, persoonlijke en weloverwogen keuze kan maken uit een reeks toestellen die hij in de winkel uitgebreid kan testen”, aldus Patrick Vincent, Chief Commercial Officer bij Telenet.
De klant kan aan de hand van de interactieve functionaliteiten in alle rust zijn smartphone kiezen. Wie graag meer uitleg krijgt, kan terecht bij de adviseurs in de winkel. Zij zijn experts op gebied van smartphones, tablets en mobiele diensten.
Smart Care Corner: een wereldprimeur
De SmartSpot pakt meteen bij de opening uit met een wereldprimeur: de shop-in-the-shop 3D-klantendienst. Klanten die de smartspot binnenstappen met administratieve vragen over hun Telenet-diensten, kunnen via de “Smart Care” live in 3D terecht bij een gespecialiseerd team van adviseurs in de hoofdzetel in Mechelen.
Smart Care is een 3D TelePresence display technologie, waarbij een zeer sterke illusie van aanwezigheid wordt gecreëerd. Het lijkt alsof de persoon uit een andere locatie, fysiek aanwezig is en voor de klant staat. Vooral de levensgrote beelden in 3D en de mogelijkheid tot oogcontact zijn erg overtuigend. Deze nieuwe technologie laat Telenet letterlijk toe nog dichter bij de klant te komen.