Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.
Geen pure verkooppraatjes
In de nieuwe winkel kunnen klanten terecht om de producten van Telenet te ontdekken, maar ze kunnen er ook technologische gadgets uitproberen, workshops over digitale tools volgen en zelfs vergaderingen organiseren. Telenet wil klanten naar de winkel lokken met een totaalbeleving en niet enkel met het product. Zo biedt het een tegengewicht tegen de opmars van online shoppen.
“Mensen hebben het gehad met pure verkooppraatjes. Dat krijgen ze immers ook online te horen. Onze winkels zijn digitale ateliers waar er wordt geleefd en geleerd binnen het boeiende kader van onze steeds veranderende wereld”, aldus Gerald Demortier, vicepresident Retail bij Telenet. “Ook werken maakt deel uit van je dagelijks leven, waarom zou je het dan niet bij ons kunnen doen? Naast specifieke workshops, trainen we bovendien al onze medewerkers om experts te worden.”
Zo kunnen klanten in de winkel een VR-bril uittesten, interactieve workshops volgen rond sociale media, eigen T-shirts ontwerpen en kinderen kunnen er zelfs hun eerste codeerlessen krijgen. Op de bovenverdieping is er dan een vergaderruimte te vinden. De komende tijd zullen ook de andere winkels van Telenet en BASE het nieuwe belevingsconcept aannemen.