Positieve evaluatie Antwerpse testwinkel
De eerste Smartspot, een ‘high tech concept store’, opende in juli aan de Antwerpse Meirbrug de deuren en vormde zo een beetje een live-test van het nieuwe winkelconcept, waar de consument kennis kan maken met de nieuwste smartphones en tablet-pc’s en alle bijbehorende diensten en applicaties zoals Yelo, mobiel internet of Wi-Free.
“We kregen veel positieve feedback”, zegt Patrick Vincent, chief commercial officer. “Zo geven klanten aan graag een ruim aanbod toestellen en accessoires terug te vinden en willen ze verkopers die goede uitleg en duidelijk advies kunnen geven.”
“Who”-wall en Smart Care
Een centrale rol in de SmartSpot-winkels is weggelegd voor de zogenaamde “Who”-wall: door verschillende icoontjes op een touchscreen te volgen, ontdekt de klant wat voor gebruiker hij is. Dat moet hem wegwijs helpen in het bestaande aanbod en hem drie goede keuzes aanbieden. Dan kan hij verder naar de “which”-stap, waarin hij op een scherm alle informatie over een bepaald toestel kan opvragen. Als laatste stap volgt dan een eventuele personalisering van het toestel naar keuze.
Een andere opvallende innovatie in de Antwerpse concept store was de Smart Care. Klanten met administratieve vragen over hun Telenet-diensten kunnen via een live videoconferentie terecht bij een gespecialiseerd team van adviseurs in de hoofdzetel in Mechelen. Ook die service kon in Antwerpen op veel bijval rekenen, aldus Telenet, en zal dan ook “breder uitgerold worden in alle nieuwe SmartSpots”.