Samsung opent in Antwerpen zijn eerste Service Center van België. Consumenten kunnen er terecht voor herstellingen of voor advies bij het instellen van hun smartphone of tablet.
Eerste servicecenter van België
“Met het Service Center biedt Samsung een klantenservice die aangepast is aan de gewijzigde verwachtingen van de consument. Ze willen geen dag meer zonder toestel en zoeken een snelle oplossing voor hun probleem”, legt klantendirecteur Daan van der Mijden uit.
Samsung is naar eigen zeggen de eerste smartphoneproducent die een eigen reparatiedienst opent in België. In de bestaande Samsung Service Centers in Amsterdam en in Rotterdam, maar ook uit ervaring met de winkels van het merk, heeft de elektronicabouwer immers gemerkt dat één op de drie bezoekers niet enkel een reparatie nodig heeft, maar ook op zoek is naar persoonlijk advies. En dat gaat beter in een fysieke omgeving, zo blijkt.
Zelfde dag nog hersteld
Klanten kunnen er onder andere terecht voor alle mobiele reparaties, maar als ze hun vragen beantwoord willen zien: bijvoorbeeld als ze hun mobiel toestel willen instellen , updates willen uitvoeren of de batterij willen optimaliseren. Wie voor 15u langskomt, dezelfde dag nog geholpen.
Op afspraak gebeurt de herstelling binnen het uur, voor anderen is er een uitgebreide wachtruimte voorzien waar mensen kunnen werken of – uiteraard – de nieuwe Samsung-toestellen kunnen uitproberen. Met het servicepunt hoopt Samsung ook de concurrentie van externe reparatiediensten en -winkels te tackelen: “De perceptie leeft dat herstellingen bij de fabrikant duurder zijn, waardoor klanten op zoek gaan naar een alternatieve oplossing”, klinkt het.
Het Samsung Service Center Antwerpen bevindt zich in de Van Immerseelstraat, vlakbij het treinstation Antwerpen-Centraal.