(publireportage) Orange Belgium, één van de grootste spelers op de telecommarkt, draagt digitale innovatie hoog in het vaandel en zet technologie in daar waar het ook écht zijn meerwaarde bewijst. De nieuwste flagship store in de Nieuwstraat in Brussel pakt uit met digitale tools voor een betere klantenservice én een duurzaam energiebeleid.
Digitale touchpoints
Dé eye-catcher van de nieuwe flagship store is ongetwijfeld de LED wall van 2 op 3 meter die het straatbeeld kleurt en de merkbeleving van Orange kracht bij zet. Maar ook in de shop zet Orange technologie slim in.
Van zodra je de winkel binnenkomt kan je via een kiosk een volgnummer nemen. Dit ticketing systeem is gekoppeld aan een groot digital signage scherm in de winkel. Tijdens het wachten kan je plaatsnemen in de gezellige wachtzone, maar je kan evengoed zelf op ontdekking gaan. Zo zet de ‘Home-corner’ leuke gimmicks in de kijker, krijg je bij de ‘Brand Displays’ inspiratie over specifieke merken en kan je via de ‘Virtual Shelf’ meer informatie opzoeken over producten en abonnementen. Kortom: Orange laat geen enkel touchpoint onbenut.
Flexibiliteit en langetermijnvisie
Elke innovatie start vanuit het DXP platform. “Dit centraal platform bundelt verschillende toepassingen en verzamelt alle data. Denk hierbij aan data verzameld vanuit de ‘Virtual Shelf’ (welke producten zoeken klanten op) of het bezoekersaantal gemeten door slimme sensoren”, aldus Bavo Bruers, Operations Manager bij DOBIT. “Door alle data in één platform te bundelen, krijgt Orange inzicht in het gedrag van klanten en is ook data-driven digital signage op termijn mogelijk.”
Daarnaast is een zorgzaam beheer van het winkelnetwerk voor Orange essentieel. “Onnodig energieverbruik sluiten we uit door de instore schermen enkel tijdens de openingsuren te laten draaien. Dit kan vanop afstand per winkel ingesteld worden, waardoor de branduren perfect afgestemd zijn op de openingsuren van de desbetreffende winkel.”
Pro-actieve monitoring
Met zo’n 115 winkels en meer dan 1200 players, is een doordacht service & support model essentieel. “Om een goed beeld te krijgen van het hele netwerk investeerden we in ‘power plugs’ voor elke winkel”, aldus Jan Verheyen, Service Delivery Manager bij DOBIT. “Op deze manier krijgen we real-time inzicht in de uptime van onze schermen én is het mogelijk om proactief in te grijpen.”
“Indien we zien dat een scherm offline is, proberen we dit eerst vanop afstand op te lossen. Is dit niet mogelijk, dan plannen we een on-site interventie. De investering in de ‘power plugs’ zorgde ervoor dat we het aantal onsite interventies konden terugschroeven van 40% naar minder dan 10% én dat we een uptime van maar liefst 99,8% kunnen garanderen.”
Meer informatie?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com