Twee weken na uitstel van betaling
Ook de Nederlandse webshops van de drie ketens zijn gewoon nog in de lucht en er wordt geen enkele melding gemaakt van het faillissement, kon Twinkle vaststellen. BAS Group vroeg twee weken geleden al uitstel van betaling aan, en nu moet er dus gezocht worden naar een mogelijke overnemer.
Het is nog niet duidelijk of oprichter Steven Bakker, die eerder dit jaar vertrok bij het bedrijf, deel zal uitmaken van de gesprekken rond een doorstart. De vraag voor een terugkeer werd hem gesteld door enkele grote leveranciers, maar vrijdag zei Bakker dat hij daar niet van wilde weten.
Eerder liet Marco Heesterman, ex-retaildirecteur bij BAS Group, zich al negatief uit over de opvolger van Bakker, Peter Brussel. Volgens hem leidt die het bedrijf op een volledig foute manier. “Alle vernieuwing, ook online, is stopgezet. De nadruk ligt op kostenbesparing in plaats van investeren. De koers is weer helemaal van een traditionele winkelketen.”
Eind vorige week vroeg BAS Group in België ook al het faillissement aan van MyCom België. Die keten heeft in België vier winkels, in Brugge, Gent, Leuven en Mechelen, en een eigen webshop. Die vestigingen sloten wel de deuren.