Testen en advies inwinnen
In het nieuwe winkelconcept kunnen klanten een arsenaal aan toestellen testen. De tablets en smartphones die in de winkel aanwezig zijn, zijn immers geen showmodellen. Dankzij grote digitale schermen in de winkel krijgen klanten ook meer info over producten en diensten en kunnen ze verschillende toestellen vergelijken. In de winkel zal ook een breed gamma aan accessoires aanwezig zijn.
Klanten kunnen ook advies inwinnen in de winkels over zowel de producten die te koop zijn in de winkel als de diensten van Mobistar. Er zal ook een klantendienst aanwezig zijn, die mensen kan helpen bij problemen met Mobistar. Professionals kunnen daarnaast ook een afspraak maken met een B2B-expert. Verder zal er ook een hersteldienst aanwezig zijn in de winkel.
Op de eerste verdieping is er een ruimte waar evenementen kunnen georganiseerd worden of waar gewerkt kan worden. Bezoekers van de conceptwinkel kunnen ook koffie krijgen en gebruik maken van de gratis Wi-Fi.
Sluiting van dertig winkels
Tegen 2015 wil Mobistar vier van deze conceptwinkels geopend hebben. Tegelijkertijd zal het wel dertig van de huidige 153 Mobistar Centers sluiten. “We gaan dertig winkels sluiten die minder goed gelegen zijn, bijvoorbeeld omdat ze te dicht bij elkaar of in een ongunstige omgeving liggen”, zegt woordvoerster Patti Verdoodt aan Belga.
“Maar omdat er ook vier conceptwinkels komen, die veel groter zijn, zal het totale aantal mensen dat tewerkgesteld wordt, gelijk blijven“, zo benadrukt de woordvoerster. “Ook de totale winkeloppervlakte blijft op hetzelfde niveau.”