Miele timmert hard aan zijn winkelnetwerk en heeft recent drie nieuwe winkels geopend in Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Over vijf jaar wil de witgoedfabrikant twintig vestigingen hebben in ons land.
Bestaande elektrohandelaars
Twee jaar geleden gaf Miele het startschot voor de uitbouw van een eigen netwerk via de opening van een belevingswinkel in Brussel. Met de recente opening van drie nieuwe Miele Centers in Evergem, Kasterlee en Rumst staat de teller nu op vijf ‘gewone’ winkels, plus de Brusselse winkel.
De nieuwe shops werden voordien reeds uitgebaat door zelfstandige elektrohandelaars. Miele ging bewust op zoek naar bestaande uitbaters die hun klanten goed kennen én die het merk een warm hart toedragen. “Zij zijn een betrouwbare adviseur. Miele wil net hetzelfde: op de best mogelijke manier inspelen op de noden van de klant”, zegt algemeen directeur BeLux Raffaella Berardo. “Zij geloven in onze producten en dragen ons merk met de nodige trots uit.”
Door een eigen netwerk uit te bouwen wil de expert in keuken- en huishoudtoestellen nog meer inzetten op beleving en dichter bij zijn klanten staan. “Ondanks het feit dat corona ons massaal richting onlineaankopen heeft geduwd, kunnen we tegelijk stellen dat de nood om echt te gaan ‘shoppen’ er nog steeds is en misschien wel hoger is dan ooit”, zegt Berardo. Mensen willen immers ook toestellen bekijken en uittesten vóór de aankoop.