MediaMarkt is van plan om een marktplaats te integreren in zijn Belgische en Nederlandse webshops. In Duitsland bestaat die functie al.
Assortiment uitbreiden
MediaMarkt heeft recent een nieuw webplatform ontwikkeld, dat in Duitsland, Oostenrijk en Spanje al operationeel is. Volgens Shariar Khalili, digitaal directeur van MediaMarkt Benelux, zal dat nieuwe platform binnenkort ook in Nederland en België gelanceerd worden.
Het platform biedt meer mogelijkheden, waaronder de integratie van een marktplaats. In Duitsland kunnen partners zich daar al voor aanmelden. “Wij zijn voornemens om dat ook te doen in de Benelux wanneer het nieuwe platform hier is gelanceerd”, zegt Khalili aan Twinkle.
De topman denkt in de eerste plaats aan een gesloten marktplaats, bedoeld als een aanvulling op het eigen assortiment, om zo nog meer klanten te kunnen aantrekken. “Neem een bepaald merk tv’s: wij kiezen ervoor om een bepaald deel van het assortiment zelf aan te bieden. Maar uitschieters aan de bovenkant – je hebt tv’s van 30.000 euro – die kunnen de fabrikanten zelf aanbieden via de marketplace”, verduidelijkt Khalili. Al die modellen zelf op stock houden is immers erg duur.