MediaMarkt waagt zich op een bijzondere nieuwe markt: de elektronicaretailer lanceert een podcastserie, niet voor consumenten maar voor andere retailers. In de podcast ‘Let’s Talk Retail’ worden trends en ontwikkelingen in de retailsector in België en Nederland besproken.
Handvatten voor retailers
“Met ‘Let’s Talk Retail’ willen we onze luisteraars informeren en inspireren door middel van diepgaande, maar toegankelijke gesprekken met experts uit de industrie,” zegt Diederik Heinink, hoofd communicatie van MediaMarkt Benelux. “We hopen dat deze podcast niet alleen inzicht biedt in de nieuwste trends in België en Nederland, maar ook praktische handvatten geeft om de dynamische wereld van retail nog beter te leren kennen.”
In de podcast gaat Heinink in gesprek met experts uit de branche om luisteraars te voorzien van inzichten en praktische adviezen. In de eerste aflevering spreekt de communicatiedirecteur bijvoorbeeld met algemeen directeur Frank Quix van Q&A Retail, over omnichannelstrategie, de veranderende arbeidsmarkt en de voortschrijdende digitalisering binnen retail. Ook kunstmatige intelligentie in retail komt aan bod. De tweede aflevering staat half juli gepland.
MediaMarkt gaf eind mei al te kennen meer inkomsten uit nieuwe B2B-diensten, zoals retailmedia, te willen halen. Tegen het einde van boekjaar 2025/26 wil de keten internationaal 45 miljoen euro omzet halen uit retailmedia. Het bedrijf wil dus ook andere handelaars en producenten zien te bereiken.