Elektroketen MediaMarkt wil in mei 2020 een marktplaats openen. Die zou in Duitsland debuteren en moet het mogelijk maken om het assortiment te verbreden.
Omnichannel verbeteren
In zijn laatste ‘outlook’ stelt Ceconomy, het moederbedrijf boven Media Markt, onder meer dat het extra wil inzetten op digitale groei en de omnichannel ervaring wil verbeteren. De nieuwe website, die al live is in Duitsland, zal naar andere landen uitgerold worden. Verder krijgen winkelmedewerkers een smartphone met een speciale app waarmee ze de klanten beter kunnen helpen bij hun aankopen. Dat alles moet leiden tot meer efficiëntie en een hogere klanttevredenheid.
In die doorgedreven focus op e-commerce komt er ook een marktplaats, ontdekte Twinkle in de outlook voor volgend jaar. De marktplaats wordt naar alle waarschijnlijkheid geïntegreerd in het MediaMarkt-platform en moet de keten toelaten het (online) assortiment uit te breiden en de beschikbaarheid van artikelen verbeteren. Het is de bedoeling om de marktplaats in mei volgend jaar te lanceren in Duitsland.