Ceconomy, de holding boven MediaMarkt en Saturn, verkoopt iBood aan een combinatie van het management van de koopjessite en de Nederlandse investeringsmaatschappij Walvis.
Al even in de etalage
Het was al langer bekend dat Ceconomy niet weigerachtig stond tegenover de eventuele verkoop van enkele onderdelen van het concern, waaronder deze aanbieder van dagdeals. De Duitse groep zit midden in een bezuinigingsprogramma en wil zich ook meer concentreren op de eigen grote merken. Samen met investeerder Walvis koopt het management iBood nu terug: beide partijen doen een financiële inbreng, maar verdere details worden daarover niet bekendgemaakt.
Oprichter en CEO Jöran Prinssen zegt aan Emerce.nl dat er heel wat geïnteresseerde partijen waren, maar dat er finaal voor Walvis gekozen werd vanwege hun grote netwerk. Hij wil in de toekomst vooral de naamsbekendheid van de koopjessite in de Benelux verhogen. De Belgische en Nederlandse sites krijgen dagelijks zowat tweehonderdduizend bezoekers, verder is de site ook actief in Duitsland, Oostenrijk en Polen.
Volgens Walvis is iBood goed gepositioneerd om te profiteren van de groeiende Europese e-commercemarkt: “We zien veel potentie in iBood en kijken ernaar uit om het bedrijf samen met het management naar de volgende fase te leiden”, staat er in een persbericht.