Nieuwe technologieën
De eerste vestigingen van het nieuwe concept zullen te vinden zijn in de Duitse steden Trier en Keulen. De winkeloppervlakte zal er tussen 300 en 700 vierkante meter liggen en er zullen vooral producten zoals wearables en domotica verkocht worden. Het nieuwe concept is voornamelijk geïnspireerd op de Saturn Connect-winkels, die al in Polen te vinden zijn, of Media Markt City in Turkije.
Ook bij andere filialen wil Media-Saturn meer gebruik maken van nieuwe technologieën. Zo wil het een klantenkaart invoeren, die informatie over de klanten verzamelt. Het is dan de bedoeling dat medewerkers in alle winkels klanten kunnen helpen op basis van de informatie op de kaart. Als de klant dan bijvoorbeeld een kabel zoekt voor zijn gsm, kan op basis van die kaart nagegaan worden welk model hij in zijn bezit heeft. De nieuwe klantenkaart zal uitgetest worden bij een aantal filialen in Berlijn.
Tot slot zijn er ook al proefprojecten waarbij klanten hun keuken door middel van ‘virtual reality’ kunnen samenstellen, terwijl in andere filialen medewerkers dan weer uitgerust zijn met tablets.