Digitalisering van winkels
“Winkels blijven één van de pijlers van onze stategie”, zei topman Pieter Haas tijdens de opening van de duizendste winkel: “De winkels zijn niet enkel verkooppunten, maar ook servicecenters, lokale opslagruimtes en showrooms. Daarom zijn we bezig met de digitalisering van al onze verkooppunten en blijven we onze winkels linken aan onze online segmenten.”
“Het digitale tijdperk is dan ook een grote kans voor de retailsector: deze integratie in het hart van ons bedrijf betekent dat we altijd en overal een constante ervaring kunnen voorleggen. Wij zijn van mening dat dit het recept voor succes is in de toekomst van de Media-Saturn groep”, klinkt het verder.
Tot die digitalisering behoren onder andere de aanpasbare prijsbordjes, tabletten voor werknemers in de winkel, gratis Wi-Fi voor alle klanten en online terminals waar klanten extra informatie kunnen opzoeken. Al die diensten worden momenteel in de winkels van de groep geïmplementeerd. Binnenkort zullen klanten ook extra informatie over producten kunnen vinden door het inscannen van een QR-code.
Media-Saturn is actief in vijftien Europese landen en heeft een jaaromzet van ongeveer 21 miljard euro. De dochter van de Duitse Metro-groep heeft meer dan 65.000 werknemers in dienst.