Tijdens de Huishoudbeurs in Amsterdam konden bezoekers virtueel een bezoekje brengen aan een filiaal van elektronicaketen MediaMarkt. Dankzij een virtual reality-bril kunnen ze vrij door de winkel lopen, zonder echt aanwezig te zijn.
Winkelbeleving bij online shoppen
Ook was het mogelijk om de producten die te zien waren daadwerkelijk aan te schaffen. Store of the Future, het retailinnovatielab dat instond voor de ontwikkeling van het project, wil zo consumenten een blik op de winkel van de toekomst geven.
“Wij staan altijd open voor nieuwe ontwikkelingen die winkelen nóg leuker maken,” vertelt Barry van Ruiven, directeur van Media Markt Nederland. Volgens hem is virtueel shoppen de manier om het online gebeuren te combineren met de beleving in de winkel. “De beleving van een aankoop is minstens zo belangrijk,” aldus Van Ruiven. “Dankzij virtueel shoppen is die beleving nu ook online mogelijk.”
De virtuele winkel van Media Markt is momenteel nog te vinden op een speciale site, waar iedereen het ook zonder virtual reality-bril uit te testen.