Makro zou onderhandelingen voeren met ketens als Media Markt en Vanden Borre om de elektroafdeling in de Belgische Makro-winkels te redden. De keten wil in de toekomst immers zelf enkel nog feestartikelen, producten voor de bouw en verse voeding verkopen.
Banenverlies beperken
Makro hoopt zo de resultaten terug op het goede pad te brengen: vorig jaar werd immers een nettoverlies van 33 miljoen euro geleden. Die verandering van strategie gaat echter ook gepaard met het schrappen van ongeveer 500 banen in België.
In een poging om die banen nu toch voor een deel te redden, heeft Makro aan de vakbonden laten weten dat het onderhandelingen heeft opgestart met ketens als Media Markt en Vanden Borre. De bedoeling is dat één van die ketens de elektroafdelingen van Makro overneemt. De vakbonden hopen alvast dat het banenverlies zo beperkt kan worden, al geldt dan natuurlijk wel de voorwaarde dat het personeel door één van die ketens wordt overgenomen. Desgevraagd wil Makro over het nieuws, dat eerst in Gazet van Antwerpen verscheen, echter geen commentaar kwijt.