Elektroketen MediaMarkt wil tegen eind juni elk van zijn 23 Belgische vestigingen uitrusten met een zogeheten ‘Solutions Corner’, een helpdesk die de meest voorkomende technische problemen bij smartphones en tablets binnen de 40 minuten kan verhelpen.
Verbreding van het dienstenaanbod
MediaMarkt is in België gestart met de installatie van Solutions Corners. Dat zijn werkateliers – een soort van shop-in-shop – die worden uitgerust met gespecialiseerde herstelapparatuur en tevens beschikken over een uitgebreid gamma aan reserveonderdelen van een groot aantal merken. De voorbije weken doken de eerste ‘helpdesks’ al op in de vestigingen van Antwerpen, Brussel (Nieuwstraat en Basilix), Sint-Pieters-Leeuw, Sint-Lambrechts-Woluwe en Wilrijk. Tegen eind juni moet elk van de 23 vestigingen in ons land er zo eentje hebben.
Bij deze Solutions Corners, die worden bemand door experts van de firma Phone Service Center, kan de consument bijvoorbeeld terecht met een gebarsten scherm, een defecte batterij of camera, een slecht werkende antenne of laadconnectie, of nog een geblokkeerd touchscreen of startknop. En dat ongeacht of de smartphone of de tablet in kwestie bij MediaMarkt werd aangekocht of niet.
Het initiatief past in de verdere verbreding van het dienstenaanbod, een strategie waar MediaMarkt de laatste jaren fors in heeft geïnvesteerd. Zo introduceerde de grootste elektronicaketen van het land de ‘PC Helpdesk’, die 24/7 telefonische computerondersteuning biedt voor 79 euro per jaar, alsook Pick-up@store, waarbij de klant online bestellingen op de webshop kan afhalen in de winkel.