Makro en Media Markt zijn gestart met de gesprekken rond een mogelijke samenwerking. Daarbij zou Media Markt zijn intrek nemen in de zes Belgische Makro-winkels, waarbij het de controle krijgt over het aanbod consumentenelektronica.
Gespecialiseerde partners
Makro had in juni al aangekondigd dat het op zoek ging naar partners om bepaalde productcategorieën te beheren, waarin het zelf niet de capaciteiten heeft om zich te differentiëren. Eén van die partners wordt mogelijk Media Markt, dat consumentenelektronica voor zijn rekening zal nemen.
Media Markt heeft immers officieel laten weten dat het interesse heeft om een shop-in-shop te openen in alle filialen van Makro in België. Beide partijen zijn de concrete plannen rond de samenwerking nu aan het uitwerken, met prioriteit voor de vestigingen van Makro in Machelen en Eke.
“Makro is ervan overtuigd dat het met Media Markt een extra meerwaarde kan bieden voor haar klanten. Bovendien kunnen de klanten van Media Markt ook aangesproken worden door het vernieuwde concept van Makro, dat zich voortaan zal focussen op drie specialisaties: good food (een buitengewoon assortiment aan kwaliteitsvoeding), party (alles voor het feest) en home (alles voor het huis, gaande van kaarsen tot bakstenen en cement)”, staat te lezen in het persbericht.