Apple-verkoper Lab9 Group heeft zijn omzet vorig jaar met een kwart doen groeien. Voor 2022 mikt de onderneming op een gelijkaardige groei, onder meer dankzij de opening van enkele bijkomende winkels.
Winst van 3,6 miljoen euro
Lab9 Group realiseerde in 2021 een omzetgroei van 26% tot 77 miljoen euro. Alle activiteiten droegen bij aan de groei: Lab9 Pro, dat onder andere opleidingen geeft, groeide met 26%; de retailtak (Lab9 Stores) mocht een omzetstijging van 20% noteren. In de voorbije twaalf maanden kwamen er opnieuw vier winkels bij in Antwerpen, Hasselt, Namen en Oostende. De groep sloot het jaar af met een brutobedrijfswinst (ebitda) van 3,6 miljoen euro.
“Ondanks de wereldwijde logistieke problemen zijn we er alsnog in geslaagd om bedrijven, maar ook particulieren en onderwijsinstellingen, te ondersteunen. Tijdens de afgelopen twee jaar zijn veel sectoren tot het besef gekomen dat ze achter stonden op digitaal vlak. Zij konden een beroep doen op onze specialisten die voor hen klaar stonden met advies”, zegt CEO Geert Coolman.
Ook in 2022 rekent het bedrijf op een flinke groei. In de komende twee jaar wil Lab9 opnieuw investeren in enkele nieuwe winkels. Daarnaast ziet Coolman heel wat potentieel in het onderwijs: “In 2021 hebben we met een groei van 117,5% – van 5,7 miljoen euro naar 12,4 miljoen euro omzet – al grote stappen vooruit gezet binnen de onderwijsmarkt. De verkoop van Apple-producten groeide het sterkst binnen deze markt. Ook dit jaar willen we in deze sector blijven doorgroeien”, besluit de topman.