In Wijnegem opende MediaMarkt de eerste vestiging in de Benelux van het nieuwe Xpress-winkelformaat, een compact concept dat inspeelt op gemak en nabijheid. Een perfecte aanvulling op de bestaande grotere winkelformules, volgens de elektronicaspecialist.
Omnichannelstrategie
De MediaMarkt Xpress in het Wijnegemse winkelcentrum Shop Eat Enjoy is slechts 900 m² groot en verkoopt een assortiment van 3.800 meteen beschikbare producten – voornamelijk populaire items en gadgets zoals smartphones, notebooks, televisies of spelconsoles. Shoppers kunnen die producten uittesten en bestellen, ophalen in de winkel of aan huis laten leveren.
De retailer wil met dit concept een (gedeeltelijk) nieuw klantensegment op een andere manier bereiken: het Xpress-format richt zich voornamelijk op klanten die gemakkelijk en comfortabel willen winkelen in hun directe omgeving. MediaMarkt rolde het one-stop shopping concept al succesvol uit in Duitsland, Hongarije, Oostenrijk en Spanje, en introduceert het nu dus ook in de Benelux.
“Het is een perfecte aanvulling op onze bestaande winkelconcepten en onze online propositie”, zegt CEO Remko Rijnders van MediaMarkt Benelux. “Deze omnichannelstrategie stelt ons in staat om in de toekomst het aanbod nog meer in de directe omgeving van de klant te organiseren, onder andere met dit Xpress-format met kleinere oppervlaktes, maar met een grotere ruimteproductiviteit.”