In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.
Synergie voor op schema
In Frankrijk en Zwitserland groeide de omzet met 6,4%, net als op het Iberische schiereiland. In de Benelux was de groei kleiner met 3,2%. Op vergelijkbare basis ging de vergelijkbare omzet van de volledige groep er met 5,8% op vooruit. “De sterke prestatie voor dit kwartaal toont aan dat de groep de kwaliteiten heeft om te voldoen aan de noden van de klant”, zegt CEO Enrique Martinez.
Daarnaast wil Fnac Darty tegen het einde van het jaar minstens 60% bespaard hebben van de beoogde 130 miljoen euro die de groep tegen het einde van 2018 wil besparen door middel van synergiën na de overname van Darty door Fnac. Eerder ging het bedrijf uit van slechts 50% van dat bedrag tegen het einde van het jaar.
In België ging de omzet er het voorbije kwartaal op vooruit dankzij sterke verkoop van witgoed en telefonie. In Nederland blijft de markt moeilijk en is Fnac Darty vooral bezig met het uitrollen van een transformatieplan. Ook online zette Fnac Darty stappen vooruit, zowel bij de eigen websites als op online marktplaatsen. Daarnaast blijft de groep verder uitbreiden: het vorige kwartaal werden er zestien nieuwe winkels geopend, waarvan veertien in franchise. In totaal heeft Fnacy Darty 703 vestigingen, waarvan 189 in franchise.