De eerste Fnac-winkel in België werd in 1981 geopend in Brussel. De retailer wil zich blijven richten op technologische innovatie, wat onder meer tot uiting komt in enkele opmerkelijke samenwerkingen.
Ontdekkingsplaats
Fnac heeft in zijn veertigjarig bestaan altijd veel aandacht besteed aan de winkels, waar producten moeten kunnen ontdekken. Hoewel e-commerce continu aan belang wint, stapt Fnac niet af van dat concept. “Onze klanten moeten hun producten kunnen vinden, ongeacht het kanaal dat ze bezoeken”, zegt CEO Charles-Henri de Maleissye van Fnac België.
Fnac profileert zich steeds meer als inspiratieplek voor de producten van morgen. In dat kader pas ook een nieuwe samenwerking met Citroën: de 100% elektrische Citroën Ami, een klein stadswagentje, zal te bewonderen zijn op de website en in vier Belgische winkels van de retailer (Gent, Luik, Brussel City 2 en Toison d’Or). “Wij zijn erg blij om deze samenwerking met Fnac aan te kondigen – we delen dezelfde innovatiecultuur en het zal een plezier zijn om Ami in de winkels te introduceren bij een cliënteel dat niet altijd gewend is om naar onze vestigingen te komen”, zegt CEO Damien Martin-Cocher van Citroën Belux.
Vorige maand nog opende daarnaast ook Xiaomi, een Chinese fabrikant van onder meer smartphones en elektrische scooters, zijn eerste Belgische shop-in-shop in Fnac Toison d’Or.